czwartek, 31 stycznia 2019

KRETA - RETHYMNO - Park


Wiecie jak to jest kiedy słońce praży, a każdy skrawek cienia jest na wagę złota? Na pewno każdy wie. Zwłaszcza w miastach zieleń jest tak bardzo pożądana, zieleń, która w gwarze i kurzu daje trochę wytchnienia.

W Rethymno jest takie miejsce, o którym oczywiście wiedzą wszyscy miejscowi, czy turyści o tym wiedzą tego już nie jestem pewna, dlatego postanowiłam poświęcić chwilkę tej oazie spokoju. Jest to park dający wytchnienie mieszkańcom w upalne grackie dni.


Kiedy nie jechaliśmy na zwiedzanie wyspy, a taplanie w wodzie też nam się znudziło, snuliśmy się po uliczkach Rethymno, a zmęczeni upałem lądowaliśmy na ławce w parku. W cieniu i spokoju odpoczywaliśmy po spacerze.


W parku rośnie słynny bambus, na którym niestety ludzie wyznają sobie miłość, lub podpisują się na znak, że tu byli. Bardzo nad tym ubolewam i gdyby to ode mnie zależało kary za to byłyby bardzo wysokie.


Mieszkańcy miasta chroniąc się przed upałem przychodzą w wolne dni do parku z dziećmi. Takie miejsce w środku miasta jest na wagę złota. Park znajduje się w nowej części Rethymno niedaleko kościoła. Ogrodzony jest płotem.


Oczywiście w parku znajduje się knajpka, w której można zjeść i napić się czegoś. Niestety udało nam się tutaj raz lub dwa razy czegoś spróbować, ponieważ obsługa jest tak powolna, że nasza cierpliwość w pewnym momencie się wyczerpywała i nieobsłużeni po prostu opuszczaliśmy ten lokal.



Jeśli ktoś lubi grę cykad to zapraszam, bo tam przechodzą same siebie. Naprawdę w pewnym momencie miałam ich już dosyć.




Moi z przodu, a ja jak zwykle w tyle:)


Polecam Wam to miejsce, zawsze to miła odmiana od zgiełku panującego w mieście, no i ten cudowny cień obecny w parku:)

To już ostatni post z Rethymno, mam nadzieję, że wszystkie informacje Wam się przydadzą. Opisuję miejsca, w których mieszkamy bardzo szczegółowo żebyście mogli dokonać właściwego wyboru czy na pewno chcecie to miejsce wybrać na swój pobyt. Ja polecam!:)






16 komentarzy:

  1. Ciekawe drzewa i krzewy, dużo zieleni i cień to wspaniałe miejsce do spaceru i odpoczynku, a szczególnie w upalne dni, których na Krecie nie brakuje. Obsłudze knajpki też pewno było gorąco i nie bardzo im się chciało pracować :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ten park to naprawdę jest wybawienie nie tylko dla turystów. Nie wiem, ale obsługa tam była wyjątkowo mało przyjemna. No cóż zdarza się i tak.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. byłam w tym parku dwukrotnie;) miał świetny plac zabaw dla malucha, ale te wiszące opony stylizowane na papugi niestety były odstraszające, chyba, że je w końcu zdjęli?:) pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co nie wiedziałam tych papug, może faktycznie już się ich pozbyli.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Nie wiedziałam o tym. Pewnie dlatego, że w Rethymnie byłam tylko kilka godzin i zwiedzałam podstawy podstaw. Też mnie złości to podpisywanie się na bambusach. W ogóle co ludzie z tym mają? Wszędzie jakieś bazgroły, daty i imiona, na mostach, na murach zabytków, masakra jakaś.... W Szwajcarii ludzie też piszą po bambusach. W zuryskim ogrodzie botanicznym takie podrapane były.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to strasznie boli, na Lanzarote podpisują się na kaktusach....
      Też nie wiem co ludzie z tym mają, jakaś chęć zaistnienia czy co?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Jak tam zielono. No i na pewno jest to spora ulga znaleźć się w cieniu, gdy słońce praży. Gdyby jeszcze jakieś fontanny były w tym parku, to zamieniłby się w raj :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fontann nie widziałam, ale możliwe, że gdzieś dalej są. Ten park w tym upale to naprawdę rewelacja.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Piękne widoki, zapierają dech w piersiach. Nie sądziłam, że Grecja może być tak piękna :) Kto wie, może kiedyś uda mi się odwiedzić ten kraj? :) Czekam oczywiście na więcej postów z Twoich podróży. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, posty się produkują;)
      Warto zobaczyć Grecję jest naprawdę bardzo ładna, niektórzy wręcz ją uwielbiają.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Bardzo chętnie bym tam pospacerowała. Wspaniałe zdjęcia, cudowne miejsce. Ja nie lubię ciepła, to też zawsze uciekam w cień. hehe Naprawdę można się zachwycić, bo miejsce jest pełne magii. Bardzo fajny post, pozdrawiam. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i zapraszam na dalsze zwiedzanie Krety:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Oj Beatko, tęsknię coraz bardziej za Grecją...
    A na razie musimy z dalszymi podróżami poczekać. Póki co, została nasza piękna Polska...
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu Polska też jest piękna, a do Grecji na pewno jeszcze polecicie:)
      Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  8. Oj tęsknię już za Grecją.
    Pozdrawiam Cię Beatko.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Basiu i mocno Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń