sobota, 10 listopada 2018

KRETA - RETHYMNO - Nowe Miasto


Stare Miasto w Rethymno jak już wiecie jest prześliczne, ale spacer po nowej części miasta też powinien Wam się spodobać.

Zabytkowa Brama oddziela stare od nowego. Wychodząc bramą ze Starego Miasta zobaczymy po lewej stronie Kościół Czterech Męczenników z prześlicznymi czerwonymi kopułkami.


Warto wejść do środka aby zobaczyć stonowane malowidła na ścianach kościoła poprzeplatane złotymi zdobieniami.
Tych zdobień wcale nie jest wiele, chyba najbardziej w oczy rzuca się wiszący pośrodku żyrandol.


Przed kościołem znajduje się mały plac z ławeczkami, gdzie można skryć się przed słońcem.


Tuż przy placu stoi budynek z charakterystycznym zegarem. Pod nim w niewielkiej knajpce możecie zjeść na szybko np pizzę na kawałki. Jest naprawdę bardzo smaczna.


Najwyższym meczetem w mieście jest meczet Neratzes. Właściwie znajduje się on i w nowej i starej części miasta. Był główną świątynią muzułmańską w Rethymno. Obecnie mieści się tutaj konserwatorium dlatego często możemy usłyszeć w tym miejscu muzykę. Niestety obiekt nie jest udostępniony dla turystów. Meczet otwierany jest jedynie tylko w dni kiedy odbywają się w nim koncerty.


Nowa część miasta to również hotele, restauracje i sklepy wzdłuż promenady.


A to sklep tylko z białymi ubraniami.



Plac, który łączy nową cześć ze Starym Miastem.


No i to co uwielbiam czyli wszelkiego rodzaju kwiecie i rośliny. W Rethymno wiele balkonów i ulic jest ozdobionych różnorodną przepiękną roślinnością.


Co to byłyby za wspomnienia z Grecji bez zdjęcia z arbuzami?;)


Rethymno jest miastem naprawdę bardzo zadbanym i czystym, co podobno na Krecie nie zawsze jest regułą. Naprawdę spacer nowymi ulicami jest przyjemnością. I w dzień i w nocy. W ogóle w Rethymno czułam się bardzo bezpiecznie.


Tutaj jest po prostu wszędzie ładnie:)




10 komentarzy:

  1. Uwielbiam Grecję...
    Moc pozdrowionek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także lubię Grecję, ale moje serce jak wiadomo należy do Italii:)
      Pozdrawiam Basiu:)

      Usuń
  2. Nie weszłam do tego kościoła, bo byłam niestosownie ubrana. Niestety moje ówczesne towarzystwo mi to "zapewniło". Stara historia, nieważne. Wielu rzeczy porządnie przez niego nie zwiedziłam.
    W kreteńskich miastach zawsze podobała mi się ta kwiecistość i palmowość. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w Grecji w kościołach odpowiedniego stroju bardzo przestrzegają, na pewno bardziej niż we Włoszech. To prawda, że na Krecie jest bardzo palmowo i kwieciście:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Miałam okazję być na Krecie kilka lat temu. Udało się odwiedzić także Rethymno i bardzo urzekło mnie to małe, portowe miasteczko :) Bardzo miło wspominam swój pobyt na greckiej wyspie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rethymno jest bardzo ładne i cieszę się, że wybraliśmy je na bazę wypadową. Zresztą zawsze gdy rozmawialiśmy o wyjeździe na Kretę chcieliśmy mieszkać w Rethymno i tak też się stało. Był to strzał w 10!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Na Krecie byliśmy 1,5 roku temu i baaaardzo nam się podobało :) Zjechaliśmy całą stronę zachodnią, więc koniecznie musimy wrócić na wschód i odwiedzić Rethymno, w którym nie byliśmy - wtedy chętnie skorzystam z Twoim porad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, mam nadzieję, że będą przydatne:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Taki sam sklep z białymi ubraniami mijałam prawie codziennie na Majorce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Majorce mnie jeszcze nie było. Na Krecie ten sklep był znakiem dla nas, że do hotelu już niedaleko:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń