sobota, 11 września 2021

CHORWACJA - FAZANA




Znowu piszę z balkonu w Poreć, chyba chorwacki krajobraz zmobilizował mnie do skończenia opisu z zeszłorocznej Istrii, a muszę przyznać, że wyjątkowo dobrze mi się tu pisze.😉

Kolejnym naszym wyborem na wycieczkę była Fazana, a po włosku Fasana, typowo turystyczne, nadmorskie miasteczko, wypełnione turystami, knajpkami i sklepikami.

Miasteczko leży klika kilometrów od Puli, więc morze być świetną bazą wypadową, a przy okazji dobrym miejscem do wypoczynku, bo wszystko co do relaksu jest potrzebne Fazana posiada.


Sporo tutaj restauracji, a z jednej z nich sami skorzystaliśmy. Zdarzył nam się nawet podczas spożywania posiłku mały incydent spowodowany wybrykiem naszego Leosia. 
Ponieważ przy jedzeniu muszę mieć wolne dwie ręce, to smycz trzymam kolanami, akurat wtedy naszego psiaka wyprowadziła z równowagi spacerująca obok nas mewa. Wyrwał mi się ze smyczą goniąc ją jak opętany i całe szczęście wyhamował tuż przed samym morzem ( zdjęcie powyżej to ten kawałek gdzie o mało nie wylądował w wodzie🙈) A zdjęcie poniżej to ta knajpeczka, także jest przy samym morzu.




Fazana to miasteczko kolorowych kamieniczek z małym kościółkiem umieszczonym w centrum placu.
Oczywiście nie brakuje tutaj pięknie udekorowanych sklepów i wszędobylskiego badziewia czyli wątpliwej jakości suwenirów. Ale jak to mówią, o gustach się nie dyskutuje😊




Nie brakuje tu wąskich uliczek i uroczych zaułków, a jednak Fazana to nie moje miasto. Samo w sobie ładne, miłe do spacerów, ale nie upierałabym się, aby przyjechać tu po raz drugi.



Takie dekoracje lubię najbardziej💗




Kolorowy wystrój Fazany niewątpliwie wprowadza turystów w dobry nastrój.





W przerwie na lody moje fotograficzne oko przyciągnęło mnie pod mały kościółek. Zostawiłam, więc pożeraczy lodowego deseru i poszłam ku niemu gnana ciekawością.








Po mojej sesji fotograficznej udaliśmy się na dalszy spacer uliczkami Fazany.











Wiem, że wielu osobom Fazana bardzo się podoba, a niektórzy są nią wręcz zauroczeni, także miejcie na względzie, iż są to moje subiektywne odczucia i kierujcie się własnym okiem przy wyborze miejscowości na pobyt, bądź na wycieczkę. Chociaż ta druga opcja jest jak najbardziej wskazana.







3 komentarze:

  1. Mnie się podoba, choć miasteczku Rovinj oczywiście nie dorównuje. Ale ma klimatyczne uliczki i leży nad morzem. I to jest najfajniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy Chorwację. Podobna mentalność, wspaniałe plaże, mnóstwo świetnych rezydencji na wynajem. Łatwo też dojechać kamperem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fazana to wyjątkowe miasto. Plaże są na prawdę piękne, a lokalna kuchnia zachwyci nawet najbardziej wybrednego smakosza. Polecamy.

    OdpowiedzUsuń