czwartek, 13 listopada 2014

Roślinność BOLSENY


Wrócę jeszcze na chwilę do Bolseny, a ściśle mówiąc do jej roślinności. To miasto jest naprawdę bardzo zielone co sprzyja miłemu odpoczynkowi.
Zielono jest nie tylko nad jeziorem, ale w całym miasteczku. Wysokie drzewa tworzą piękną aleję prowadzącą do Starego Miasta, a nad jeziorem starannie przystrzyżona trawka kontrastuje z dominującym tu kwieciem.


A  dominującym tu kwieciem są hortensje. Cudowne, kolorowe i zachwycające. Jadąc do Bolseny nie wiedziałam, że spotka mnie taka niespodzianka, ponieważ hortensja to mój ulubiony ogrodowy kwiat. Chodziłam, więc cała w zachwycie i bez przerwy je fotografowałam.


Najbardziej podobały mi się te w niesamowitych odcieniach niebieskiego i fioletu. Kolory były po prostu obłędne.


No i wielkość rosnących kwiatów naprawdę zaskakiwała.


Inne znalezione rośliny już mnie tak nie zachwycały, bowiem hortensje wciąż były w moim umyśle;), ale to nie przeszkodziło mi w cykaniu fotek.


Italia zawsze kojarzy mi się z pięknymi kwiatami w glinianych donicach, żałuję, że u nas nie można podziwiać takich dekoracji.


I kończąc już temat Bolseny zapraszam do pięknie położonej knajpeczki:)



7 komentarzy:

  1. Zdjęcie kwiatów na tle morza, super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, ale to tylko jezioro;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę piękne te hortensje! Do tego te zdjęcia z kwiatami i morzem - cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję:) Dobrze, że nie tylko ja doceniam piękno roślin:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Bolsenę i pobliskie jezioro Bolsena - czyste, głębokie (do 146m), z czarnym piaskiem, który lśni diamentowym blaskiem :). Samo miasto jest niezwykłe, brak mi słów - jakby je tu opisać? Niezwykłe i już!
    A co do hortensji - w pewnej pizzerii dostałam ulotkę, że we wrześniu (chyba) co rok odbywa się festiwal HORTENSJI.Trwa cały tydzień i jest mnóstwo imprez towarzyszących temu festiwalowi. Pewnie byłaś na festiwalu? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A! I świetne zdjęcia! Ciekawa jestem ile masz hortensji w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie byłam na festiwalu, bo gościliśmy w Bolsenie w lipcu, ale i bez tego jest tam ciągły festiwal hortensji :)
    Dziękuję za uznanie dla zdjęć, a hortensje mam w tej chwili jedną i to same liście:(
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń